Amazing Thailand! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Samantha Bouman - WaarBenJij.nu Amazing Thailand! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Samantha Bouman - WaarBenJij.nu

Amazing Thailand!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Samantha

09 Februari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Joehoee, daar ben ik dan vanuit Thailand! Het afscheid op Schiphol was even lastig, maar eenmaal door de gate kon het avontuur me niet snel genoeg beginnen! Heel lief dat er nog zoveel mensen (als verrassing) afscheid kwamen nemen, bedankt daarvoor, dat deed me goed!

Ik ben hier nu pas een week, maar het voelt al als veel langer! Vorige week ben ik in Bangkok begonnen en waar ik dacht dat het misschien even wennen zou zijn, gaat alles in Bangkok zo makkelijk. In het hostel had ik meteen al leuke mensen leren kennen waar ik de eerste paar dagen mee ben opgetrokken. Bangkok is waanzinnig! Ontzettend mooi, maar ook heel druk en chaotisch en super veel toeristen. Op het bekende (of beter beruchte?) Khao San Road kan dus echt alles! Toch was het wel even wennen toen we daar de eerste avond op straat aan het eten waren en ineens een rat ons kwam vergezellen.. Aan de beesten hier ben ik dus nog totaal niet gewend!

Na twee nachten in Bangkok vond ik het mooi geweest met de drukte en heb ik de trein naar Ayutthaya gepakt. Onderweg probeerde een vriendelijke Thaise man, die tegenover me zat, steeds een gesprek aan te knopen, maar daar begreep ik natuurlijk bijzonder weinig van. Toch zijn de mensen hier echt ontzettend vriendelijk en behulpzaam, daar blijf ik me over verbazen! Heel leuk om te zien. In Ayutthaya was de sfeer een stuk rustiger en gemoedelijker, wat na Bangkok heel fijn is! Hier heb ik een fiets gehuurd en ben ik zo langs de ruïnes gegaan. Fietsen hier blijkt toch wel een uitdaging. Sowieso rijden ze hier aan de linkerkant en daarnaast kennen ze hier volgens mij ook amper verkeersregels. Maar toch een ideale en vooral goedkope manier om hier de stad te verkennen. In het guesthouse waar ik hier sliep werkte een ontzettend lieve vrouw die vervolgens het vervoer naar Sukhothai heeft geregeld.

Sukhothai vond ik na Ayutthaya niet heel spectaculair. Deze stad staat ook vooral bekend om de mooie ruïnes (en dat is ook zeker zo!), maar is heel klein en bovendien zat het guesthouse dat ik had geboekt een klein beetje in the middle of nowhere.. Wel was hier een grote night market, die ik tot nu toe overigens in elke stad wel ben tegengekomen. Dat is vooral een grote markt met allemaal eettentjes op straat. Dat sfeertje is heel gezellig, maar toch moet mijn buik nog een beetje wennen aan dit 'straat' eten.

Twee dagen later weer verder gereisd naar Chiang Mai en daar ben ik gisteren aangekomen. Gelukkig kon ik nog een klein beetje meekrijgen van het Flower Festival wat hier afgelopen weekend was en de sunday walking street. Chiang Mai is, net als Bangkok, erg druk, maar veeeel mooier! Deze stad en Ayutthaya zijn tot nu toe by far mijn favorieten!

Ik heb het, zoals hierboven wel blijkt, onwijs naar m'n zin, dus ik ga het zeker wel een half jaar volhouden zo en ik ben ontettend benieuwd naar wat er nog komen gaat!!

Liefs!

(Ik ga proberen ook wat foto's te uploaden, maar het is nog maar even de vraag of dat hier binnen een uur kan :p)


  • 09 Februari 2015 - 13:18

    Marije:

    Wat leuk om zo je verhalen te lezen! En je hebt al een heleboel gezien in zo een korte tijd, kan me voorstellen dat het langer lijkt.. En je foto's zijn lichtelijk jaloersmakend. Zo mooi allemaal. En zo veel te zien! Pas wel op dat je niet te snel tempel-moe wordt ;-) Dan denk je: 'Oh, weer een eeuwenoude prachtige indrukwekkende tempel? Nah.'

    Geniet! kus


  • 09 Februari 2015 - 14:17

    Angela:

    Super gaaf Sam! Goed om te horen dat je zo aan het genieten bent :) xx

  • 09 Februari 2015 - 15:01

    Magda Dorland:

    hoi samantha wat mooi allemaal zeg en de foto,s geweldig en wat knap dat je dat allemaal in je eentje onderneemt super veel plezier verder en wacht met spanning op je volgende belevenissen

  • 09 Februari 2015 - 16:11

    Amy:

    Hey Sam,
    Wat heerlijk om je avonturen van de eerste week te kunnen lezen! Wat heb je al veel gezien!
    Hopelijk went je buik snel aan het eten en jij aan de onverwachte bezoekjes van vieze beesten! Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen, geniet ervan! Liefs xx

  • 09 Februari 2015 - 16:31

    Ada:

    Wat leuk samantha om te lezen hoe je het naar je zin hebt daar....knap hoor dat je dat durft hihi...ik kijk weer uit naar je volgende verslag , heel veel plezier weer Xx ada

  • 09 Februari 2015 - 19:28

    Gerdie:

    Wat fijn dat het zo goed gaat, en dat je het naar je zin hebt!
    Leuk om je verhalen te lezen, ik blijf je hier volgen!
    Groetjes!

  • 09 Februari 2015 - 21:04

    Sila:

    Hee Sam, leuk om te horen hoe je de eerste dagen hebt beleefd! Bah zo vies van die rat. Geniet lekker en kijk uit naar je volgende verhaal.
    Doei topper, kuskus!

  • 09 Februari 2015 - 21:07

    Sila:

    Hee Sam, leuk om te lezen hoe je het de afgelopen tijd hebt gehad. Bah zo vies van die ratten! Geniet lekker en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Doei topper
    Kus kus

  • 09 Februari 2015 - 21:10

    Sila:

    Oh 2 berichtjes :p oepsie

  • 09 Februari 2015 - 21:42

    Tante Wil En Gerda:

    Hai Samantha, was al zeer benieuwd naar een verslagje van jou. Je bent echt ondernemend zo op te merken. Leuk de foto's er bij te zien en jij zo geniet van al het geen je te zien krijgt. Kijk weer uit naar je volgende verslag. Groetjes van ons beide.............Tante Wil en Gerda.

  • 09 Februari 2015 - 22:08

    Sangita:

    Hi Sam! Wat een mooie verhalen en wat heb je al veel gedaan in de eerste week! Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhalen! X

  • 10 Februari 2015 - 09:55

    Andre Bouman:

    Hoi Sam,

    Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt, en dat alles goed gaat, ik hoop voor je dat de hele reis zo gaat.
    dat nog mooie en leuke dingen meemaakt.
    Hoe is het weer daar overigens en hoe is het eten ?

    Groetjes

    Andre

  • 10 Februari 2015 - 13:12

    Bianca:

    zo lees je eindelijk wat van mij
    ik ben trots op je wist wel dat je t naar je zin
    zou hebben
    mooie foto's en verhalen
    dikke kus bibi

  • 11 Februari 2015 - 07:21

    Denise:

    Hi Sam! Wat een goed begin van je reis en wat een mooie verhalen! Zo te zien werkt je camera ook top, want wat een mooie foto's! Ik kijk al uit naar je volgende verhaal! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 5589

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 23 Juli 2015

Zuidoost Azië en Australië!

Landen bezocht: