Goodbye beautiful Asia! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Samantha Bouman - WaarBenJij.nu Goodbye beautiful Asia! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Samantha Bouman - WaarBenJij.nu

Goodbye beautiful Asia!

Door: Samantha Bouman

Blijf op de hoogte en volg Samantha

13 Mei 2015 | Indonesië, Kuta

Hoi hoi,

Mijn laatste blog vanuit Azië alweer.. Time flies when you’re having fun! Na mijn laatste blog ben ik, ondanks er niet heel veel te doen is behalve lekker op het strand liggen, iets te lang in Langkawi blijven hangen, omdat ik hier in de ladies dorm, met allemaal roze opgemaakte bedden, een leuke groep meiden had leren kennen. Toch heb ik na zes dagen de ferry naar de volgende plek gepakt: Georgetown (Penang).

In Maleisie is het grootste gedeelte van de bevolking islamitisch en dus vrij bedekt gekleed. “Of course” is het prima om in je korte broek over straat te gaan, want er zijn “a lot of tourists”. Dat je vervolgens bijna uit je broek wordt gestaard vertelden ze er niet bij.. Dus vanaf toen heb ik, ondanks de 35 graden, toch mijn lange broek weer tevoorschijn gehaald. Georgetown staat bekend om de street art en het is dan ook heerlijk om lekker rond te wandelen en op elke hoek weer een kunstwerkje tegen te komen. Verder ben ik nog met een mini treintje naar de Penang hill gegaan, maar toch kan ik het uitzicht meer waarderen als ik zelf omhoog ben geklommen!

Vervolgens weer over land, i.p.v. met de boot, naar de volgende bestemming gegaan: de Cameron Highlands! Vier uur lang in een mini van zonder airco met een mega dikke man naast me en aangezien de wegen in de bergen vrij veel bochten hebben werd ik in elke bocht geplet tussen de man en het raam, top! Eenmaal aangekomen was het heerlijk koel met maar 20 graden! Dit en het feit dat het hier lekker rustig was, was echt een aangename afwisseling. Bovendien is het uitzicht hier ontzettend mooi met alle bergen (hier heb ik er zelf weer één beklommen!) en theeplantages en ik heb ik hier uiteraard ook genoten van heerlijke verse thee!!

De volgende stop was Kuala Lumpur! Ik kwam hier aan midden in de spits en de stromende regen, dus dat was even een omschakeling! Vervolgens werd ik ook nog dik afgezet door de taxi chauffeur (wat hier eigenlijk geen verrassing is).. Hoe langer ik in Maleisië ben, hoe meer het me opvalt dat sommige mannen hier echt asociaal en ongemanierd zijn! Waar ik thuis altijd vrij vriendelijk ben, kan ik hier echt een bitch zijn en een grote mond hebben, maar die heb je hier ook echt nodig! Verder is Kuala Lumpur een leuke stad, die veel te bieden heeft. Zo raakte ik in de nationale moskee met een Nederlandse vrouw aan de praat die bekeerd was, heel interessant.

De laatste plek in Maleisië was Melakka, een heel gezellig dorpje met nog veel Nederlandse en Portugese invloeden door de bezetting. Zo heb je hier o.a. nog Het Stadthuys! Het sfeertje is hier heel relaxed en de rondrijdende Hello Kitty fietstaxi's, die non stop het liedje See you again uit de speakers knallen, maken dit helemaal compleet! Dat ik in dit hostel m’n iPod heb laten liggen is dan weer een beetje jammer, want die mis ik echt tijdens lange busritten..

Vanuit Kuala Lumpur ben ik vervolgens naar Bali gevlogen. Vooral Ubud in Bali vond ik erg veel sfeer hebben. Op veel plekken lijk je een tempel ingang te hebben en daarachter is dan een homestay met ontzettend vriendelijke mensen. In de eerste homestay waar ik verbleef had ik een rat gespot en ook kakkerlakken zijn hier in overvloed aanwezig! Waar ik de eerste nacht nog bij elk geluidje als een gek met mijn zaklamp de kamer rond ging schijnen op zoek naar een vies beest, was ik er na één nachtje redelijk aan gewend en heb ik heerlijk geslapen! Ik heb hier weer een scooter gehuurd om het eiland te verkennen en de prachtige tempels te bezoeken. Ook heb je midden in Ubud een monkey forest zitten en die apen huppelen ook gewoon lekker rond op de weg en bij de winkeltjes buiten dit bos. Ik ben hier uiteraard wel naartoe geweest, maar nog steeds zijn apen niet mijn favoriet en was ik blij dat mijn camera zo ver kan inzoomen..

Eenmaal in Indonesië kan ik de Gili eilanden uiteraard niet overslaan! Wat een rust en wat een heerlijke sfeer in Gili Trawangan! Op het hele eiland rijden geen scooters of auto's, dus word je ook niet om de 100 meter een taxi rit aangeboden! Alles gaat hier op de fiets en met paard en wagen! In een uurtje heb je het hele eiland rond gefietst en kom je de meest rustige en prachtige plekjes tegen! Toch vond ik het na 1,5 dag ook wel mooi geweest met het niks doen, want heel veel meer dan op het strand liggen is hier niet te doen, en heb ik de boot naar Lombok gepakt.

Lombok is ook weer een ontzettend mooi eiland! Weer een scooter gehuurd (hier mag het weer) om het eiland rond te rijden. Op een zondag een plekje op het strand vinden in Senggigi om in je bikini te liggen was wel een uitdaging, aangezien alle locals dan blijkbaar ook de verkoeling van de zee opzoeken, maar dit vooral met erg veel kleding aan doen..

Nu ben ik weer terug in Bali en heb ik nog voor de laatste keer rijst en noedels gegeten, van een heerlijke massage genoten, de goedkope radlers (dat hebben ze gewoon in Indonesië!!) me goed laten smaken en lekker op het strand gelegen met 30 graden, want vanavond vlieg ik naar Australië en zal dat er voorlopig niet meer in zitten. Ik heb afgelopen 3,5 maand onwijs genoten van al het moois dat Azië te bieden heeft, maar nu heb ik ook vooral heel veel zin in weer iets nieuws!!

Tot in Australië!

  • 13 Mei 2015 - 11:13

    Jose Bouman:

    Lieve Sam ik heb weer genoten van je verhaal. Hoop, (en daar twijfel ik niet aan) net z'n leuke tijd in Australia gaat krijgen. Heel Veel Lieve groetjes van Mam...

  • 13 Mei 2015 - 14:40

    Roel:

    Hoi Samanthe, mooie belevenissen!!! Op naar Australië, waar de kakkerlakken en ratten plaats maken voor spinnen en slangen, jippie!! O, en natuurlijk de kangaroe's!!!!
    Geniet weer van je vrijheid, en ik blijf benieuwd of je nog onder water gaat

  • 13 Mei 2015 - 14:40

    Sila:

    Hola señorita!!
    Waaahaa Australië ♡♡♡ veel plezier met je avontuur en time flies. Gaby en ik zitten er ook bijna zo spannend haha. Enjoy!

  • 14 Mei 2015 - 11:01

    Sangita:

    Hi Sam,
    Wat een leuk verhaal weer! Geniet ervan en heel veel plezier in Australie!!

  • 14 Mei 2015 - 20:31

    Tante Wil En Gerda:

    Hai Samantha,
    Wat hebben we weer genoten van jouw belevenissen. Als jij dit berichtje onder ogen krijg zit je denk ik al in Australië . Wat gaat de tijd toch snel, dit word dus je laatste periode. Hopelijk geniet je nog net zoals in het begin, al die nieuwe indrukken die op je af komen! Wij kijken weer vol verwachting uit naar jouw volgend reisverslag. Groeten van ons beide.

  • 17 Mei 2015 - 12:44

    Magda Dorland :

    hoi sam weer geweldig beschreven die ervaringen van jou ben benieuwd wat je nog meer gaat beleven veel plezier gr magda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 5587

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 23 Juli 2015

Zuidoost Azië en Australië!

Landen bezocht: