Aussie! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Samantha Bouman - WaarBenJij.nu Aussie! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Samantha Bouman - WaarBenJij.nu

Aussie!

Door: Samantha Bouman

Blijf op de hoogte en volg Samantha

20 Juli 2015 | Australië, Cairns

Hoiii!

Ik heb alweer een poosje niks van me laten horen. Laat ik het erop houden dat ik me de afgelopen 2,5 maand goed heb vermaakt in Australië. Na 3,5 maand in Azië vloog ik van Bali naar Melbourne, oftewel van 35 naar 10 graden! Waar er in Azië meteen tientallen tuktuks/scooters klaar staan, die je heel graag naar je hostel willen brengen, moest ik in Melbourne zelf uitzoeken hoe ik er met het openbaar vervoer moest komen. Daarnaast hoefde ik in Azië amper na te denken over geld en dat is hier ook wel anders.. Ondanks alle verschillen heb ik me ontzettend goed vermaakt in Melbourne. Ik sliep bij twee heel gezellige Nederlandse meiden op de kamer, waardoor ik me er meteen goed thuis voelde. Melbourne is een heerlijke stad met veel sfeer. Ook kwam ik hier Antonia weer tegen, een Duitse meid waar ik de eerste paar dagen in Bangkok mee ben opgetrokken! Samen met haar heb ik de Great Ocean Road gedaan en maakte ik meteen goed kennis met Australië: kilometers lang langs de kust rijden, kangaroos op de golfbaan, slapende koalas in metershoge bomen en uiteraard de twaalf apostelen. Na een aantal onwijs gezellige dagen, vertrok zij naar Fiji en ging ik verder in Australië. Ik blijf het lastig vinden om na een poosje met leuke mensen te zijn opgetrokken weer afscheid te moeten nemen!

Mijn volgende stop was Adelaide. Daar vond ik vrij weinig aan en ik ben ook snel weer door gegaan naar een warmere plek: Alice Springs. De busreis hier naartoe duurde 21 uur en onderweg zie je gewoon bijna niks, oftewel, welkom in de outback! Wat een verschil na Melbourne en Adelaide, maar toch bevalt de rust me goed! In Alice Springs maak ik ook voor het eerst kennis met aboriginals. Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik ervan moet vinden.. Ik weet wel dat ik liever niet naast ze zit tijdens een 5 uur durende busrit, want ze stinken behoorlijk! In Alice Springs heb ik de drie dagen durende Rock tour gedaan. Uluru bij zonsondergang en -opkomst, Kata Tjuta beklimmen en de zonsopkomst vanaf de top van de Kings Canyon bekijken; onwijs gaaf! Tijdens deze tour sliepen we in zogenaamde swags, buiten onder de sterrenhemel rondom een kampvuur, fantastisch! De eerste nacht sliep ik heerlijk, de tweede wat minder nadat ik eerst een kakkerlak in mijn schoen had en er vervolgens een dingo bij ons kamp stond.. Na drie top dagen, heb ik nog een paar dagen van het zonnetje in Alice Springs genoten om vervolgens weer verder te vliegen naar Sydney.

In Sydney zou ik Gaby en Sila, twee vriendinnen van thuis, die drie weken in Australië vakantie vieren, zien. Ik was heel benieuwd hoe dit zou gaan na een aantal maanden 'alleen' reizen, maar het was echt top! Na de noedels en de goedkope goon, heb ik met hun heerlijk genoten van goede wijn en lekker eten! Ook is het heerlijk om weer wat vertrouwds om je heen te hebben, waarbij de goede gesprekken en leuke feestjes wat meer vanzelfsprekend zijn! Na een week in Sydney, met de Blue Mountains als absolute hoogtepunt, ben ik verder gereisd naar Byron Bay en kwamen we elkaar in de bus weer tegen!

Byron Bay is echt een hippie dorpje! Baarden met vlechtjes, dreadlocks en op blote voeten in de supermarkt. Opzich grappig, al ben ik zelf meer van het 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'. De eerste dag hebben we daar heerlijk op het strand kunnen liggen en daarna heeft de bioscoop voor het nodige vermaak gezorgd tijdens alle regen.

Vervolgens stond Brisbane op het programma. Een echte stad, maar met een gemoedelijke sfeer. Ondanks deze stad niet aan het strand ligt, hebben ze hier wel een stadstrand gecreëerd voor de nodige ontspanning. Tijdens een avondje stappen in The Valley kwamen we in een te grappige kroeg terecht waar iedereen meer dan los ging en hebben we zelf uiteraard ook een dansje gewaagd.

De volgende stop was Noosa. Daar had ik weer een female dorm geboekt, omdat ik die snurkende kerels zat was en dat heb ik geweten!! Boven me in het stapelbed lag iemand alle bomen in Australië 's nachts om te zagen en lagen de rest van de meiden en ik wakker. Dit heeft dan weer wel tot leuke gesprekken geleid! Verder hebben we hier de lekkerste pizza ever op en hebben we de laatste avond, want hier nemen we weer afscheid van elkaar, van heerlijke wijntjes bij zonsondergang genoten! Het was top!!

Daarna ben ik alleen weer verder gereisd naar Hervey Bay. Hier was echt vrij weinig te doen, maar het hostel was heel chill, tot ik stond te koken.. Het zag er allemaal wel een beetje aftands uit en tijdens het koken vroeg ik nog of er geen gekke beesten zaten, maar 'nee, die hadden ze nog niet gezien'. Hoor ik vervolgens wat gerommel achter me, kijk ik recht tegen een possum aan! Ik vond het spontaan niet meer nodig om te koken en heb m'n groenten lekker rauw gegeten! Inmiddels heb ik er al redelijk wat gezien en ben ik er gelukkig niet meer bang voor!

Hierna stond Airlie beach op het programma en van daaruit heb ik drie dagen gezeild naar de Whitsundays! Al eerder had ik een wat oudere Engelse vrouw ontmoet en die zat ook op de boot! Onze oude, grijze kapitein schoof niet onder stoelen of banken dat hij een oogje op haar had en dat heeft voor hilarische momenten gezorgd! Daarnaast was het zeilen heerlijk, Whitehaven beach prachtig en heb ik van alles gezien tijdens het snorkelen! Ik schrok even toen ik net onder water was en er een big momma vis recht op me af zwom, maar daar was ik gelukkig snel overheen!

Met die Engelse vrouw ben ik verder gegaan naar Townsville en vervolgens Magnetic Island. Wat een plaatje! Veel mooie wandeltochten en nog mooiere stranden! Na de stranden van Thailand ben ik niet snel meer onder de indruk, maar Magnetic Island kwam eindelijk weer een beetje in de buurt! Ook heb ik hier een slang en een baby krokodil vastgehouden en met een koala geknuffeld, heerlijk zacht!

De laatste bestemming voordat ik weer terug naar huis vlieg is Cairns! Daar was over nagedacht, want hier is het op het moment heerlijk warm, in tegenstelling tot de meer zuidelijke plekken! Heerlijk om hier m'n reis te eindigen! Naast lekker van het zonnetje genieten heb ik mezelf ook bij elkaar geraapt om toch het duiken nog een keer te proberen, hoe eng ik het de eerste keer ook vond! De great barrier reef mag ik natuurlijk niet missen nu ik in Cairns ben! Toch viel dit echt tegen, helaas.. Voor we bij het rif waren was het twee uur varen en omdat het water precies die dag heel heftig was, ging de een na de ander over z'n nek. Daar eenmaal aangekomen mochten we in onze charmante wetsuits het water in en het was echt lang zo mooi niet als verwacht! Ik heb helderder water, mooiere vissen en kleurrijker rif gezien op andere plekken! Toch ben ik blij dat ik het nog een keer heb geprobeerd! Het allerlaatste hoogtepunt van mijn reis was het skydiven!! Gisteren ben ik in Innisfail (het duurde even voordat ik m'n moed bij elkaar had geraapt) uit een vliegtuig gesprongen om van een 60 seconden durende vrije val te genieten en vervolgens aan een parachute verder te zweven en te genieten van het uitzicht. Fantastisch!! En nu ga ik nog twee dagen lekker chillen en van het weer genieten, voordat ik donderdag iedereen weer een dikke knuffel kom geven!!

Tot snel!

  • 20 Juli 2015 - 07:28

    Roel:

    Wat gaaf Samanthe, mooie ervaringen zo te horen!!
    Zeer benieuwd naar foto's, en die knuffel krijg je zeker!!

  • 20 Juli 2015 - 08:03

    Jose:

    Hey Samantha. klinkt allemaal weer heel gezellig wat je allemaal gedaan en gezien heb. Mam is zeer benieuwd naar al je verhalen en foto's. duurt nu gelukkig voor mij niet zo lang meer. Meisje geniet nog even van die 2 dagen en zie je donderdag weer. En dan krijg je zeker een knuffel van Mam. liefs Mama.

  • 20 Juli 2015 - 08:48

    Angela:

    Zooooo vet allemaal Sam! Je hebt zoveel mooie en bijzondere dingen gezien :) en super super stoer dat je bent gaan skydiven! Zie je snel weer

  • 20 Juli 2015 - 15:04

    Ada Scholte:

    Hallo Samantha,
    Wat een bijzondere plekken heb je weer bezocht.
    Wij zijn ook in Australië geweest, en vond het prachtig.
    Maar ook alle andere plekken waar je geweest ben, wat een ervaringen!
    Nou, nog even de laatste dragen door en dan een hele goede reis naar huis.
    Geniet ervan om weer iedereen terug te zien,
    Groetjes Ada

  • 20 Juli 2015 - 18:07

    Sangita:

    Hee Sam! Welkom terug!! Wat een prachtige verhalen weer! Volgens mij echt top maanden. Ben benieuwd naar je real-life verhalen!

  • 20 Juli 2015 - 22:39

    Tante Wil En Gerda:

    Hai Samantha,
    Was al steeds benieuwd om wat van je te weten te komen, heb Oma er nog zaterdag naar gevraagd. Daarom heel leuk om dit nu allemaal zelf te kunnen lezen, wat een ervaringen heb je inmiddels opgedaan. En genoten zo te merken. En wat durf je veel te ondernemen, bij het lezen alleen al liepen soms de griezels over mijn rug.
    Wij wensen jou een goede thuisreis toe en dikke knuffels van allen die je lief zijn
    groetjes van Tante Wil en Gerda geeft je op afstand nu al een dikke knuffel.

  • 05 Augustus 2015 - 22:05

    Magda Dorland :

    hoi samantha het was weer een mooi verhaal wat je geschreven hebt weer heel veel meegemaakt fijn voor jou hoor ja het zal weer vies tegen vallen weer in het koude kikkerlandje terug te zijn maar je bent in ieder geval weer veilig thuis dat is het allerbelangrijkste

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 02 Jan. 2015
Verslag gelezen: 2118
Totaal aantal bezoekers 5593

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 23 Juli 2015

Zuidoost Azië en Australië!

Landen bezocht: